19 år

publicerat i Allmänt;
Inte nog med att min lillebror tog studenten förra veckan, så fyllde han även 19 år idag. Alla dessa år har bara rusat förbi. Jag minns fortfarande hur jag väntade på honom utanför skolan för att skjutsa hem honom när han gick på lågstadiet som det vore igår. Nu är han en vuxen man som arbetat sedan han var 15 år. Han är driven och målmedveten. Han vet vad han vill och jagar sina drömmar. Han är social och vågar testa för att se om det är något för honom. Han är mogen och snäll. Många gånger mer mogen än många äldre än han själv. 

Han kommer ta sig dit han vill. Han har alltid följt sina drömmar och ibland har de ändras med tiden. Då ändrar han riktning för att nå dem nya drömmarna. 

Han är minst i syskonskaran men ack som han jobbar mot sina mål. Jag älskar att se hans utveckling och vart hans driv tar honom härnäst. Än idag vill han ibland umgås med sin kära storasyster vilket glädjer mig. 
Du är bäst Robin. 


Idag skedde en till stor förändring och slut. Wilton gick sin allra sista dag på förskolan. Nu har han ett långt sommarlov innan skolstart i höst. 

Kan säga att både han och jag grät i bilen hem från förskolan. Jag älskar att se honom utvecklas. Men varje nytt kapitel är läskigt. Vi vet vad vi hade men vi vet inte vad vi får. Under alla år i förskolan har Wilton haft fantastiska förskollärare och barnskötare. Vi har haft tur! Jag är så tacksam att han varit så trygg i förskolan med både pedagoger och vänner. 


Men när skolan väl har startat kommer vi säkerligen trivas lika bra där som vi gjort alla år på kyrkåsens förskolan. 

Vi kommer sakna förskolan och all fantastisk personal. För även jag har kommit en del personal nära och nu ska vi liksom inte dit mer. Det känns overkligt. Det var lika tungt när han skulle byta avdelning och se så bra han fick det på storbarn. Hans utveckling tillsammans med pedagogerna har jag sett så bra hemma. 

Samtidigt som det är tufft så ser jag fram emot att se Wiltons fortsatta utveckling i förskoleklass. Mammas stora kille! 


Kommentera inlägget här :